Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Linguistics

No. 6 (2024): Scientific journal of the Fergana State University ADDITIONAL COLLECTION (Social humanities sciences)

EFFECTIVENESS OF USING THEATER IN TEACHING A FOREIGN LANGUAGE

Submitted
February 1, 2025
Published
2025-02-03

Abstract

The article is devoted to the study of the effectiveness of using theatricalization in the process of teaching a foreign language. The work analyzes various methods of the theatrical approach and their impact on the development of students' language skills. The article also discusses the psychological and pedagogical aspects of the use of theatrical methods, their impact on student motivation and the creation of a positive emotional climate in the classroom. Based on the results of an experimental study, it is shown that the use of theatricalization significantly increases students’ interest in learning a foreign language, improves their confidence in communication and contributes to a deeper perception of language material.

References

  1. Пиацццоли Э. Процесс драмы и межкультурное изучение языков: опыт современной Италии. Исследования в области драматического образования: журнал прикладного театра и перформанса, 15(3), 385-402p. 2010
  2. Выгузова С. Н. Элементы театральной деятельности на уроках английского языка // Иностранные языки в школе 2010 // URL: http://sc3kor.org.ru/vyiguzova_s.n._elementyi_teatralnoj_deyatelnosti_na_urokaxanglijskogo _yazyika/
  3. Соловьева, И. А. Приемы театральной педагогики в обучении общению на английском языке / И. А. Соловьева. — Текст: непосредственный // Молодой ученый. — № 16 (120). — С. 382-384. 2016. // URL: https://moluch.ru/archive/120/33242/
  4. Бодулева, А. Р. Использование театральных технологий в процессе обучения иностранному языку / А. Р. Бодулева, В. В. Сайпушева. — Текст: непосредственный // Молодой ученый. — 2021. — № 4 (346). — С. 332-333. — URL: https://moluch.ru/archive/346/77938/
  5. Ибрагимова Д. Ш. Использование театрализации в процессе обучения иностранному языку студентов // Жамият ва инновациялар – Общество и инновации – Society and innovations Special Issue – 2 / ISSN 2181-1415 / 2021
  6. Купавцева Н. Ю., Использование приема театрализации как средства комплексного обучения детей на уроках литературы, 2020.
  7. Кусова М. Л., Пыркова Т. А. Театрализация как интегрированная педагогическая технология обучения иностранному языку в неязыковом вузе // педагогическое образование в России. 2016. № 2 // URL: http://elar.uspu.ru/bitstream/uspu/4345/1/povr-2016-02-16.pdf
  8. Поскакалова Т.А. История развития театральных практик в образовании: зарубежный и отечественный опыт [Электронный ресурс] // Современная зарубежная психология. Том 10. № 2. С. 96–104. 2021. // URL: https://psyjournals.ru/journals/jmfp/archive/2021_n2/Poskakalova