GRAMMATIK KOMPRESSIYA ORQALI YANGILIKLAR SARLAVHALARINI OPTIMALLASHTIRISH. STRATEGIYALARNI O‘RGANISH VA AUDITORIYANI JALB QILISH.
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Annotatsiya
Yangiliklar sarlavhalari o‘quvchilarning e’tiborini jalb qilish va axborotni tez iste’mol qilish bilan belgilanadigan raqamli asrda dastlabki tasavvurlarni shakllantirishda hal qiluvchi ahamiyatga ega. Ushbu tadqiqot yangiliklar sarlavhalarini optimallashtirishda grammatik kompressiyaning rolini o‘rganadi, turli strategiyalar auditoriyani jalb qilish va tushunishga qanday ta’sir qilishiga e’tibor qaratilgan. Grammatik kompressiya, qisqalikka erishish uchun lingvistik elementlarni o‘tkazib yuborishni o‘z ichiga olgan holda, diqqatni jalb qilish potensialini oshiradi, ammo ravshanlikni buzishi mumkin. Aralash metodlardan foydalangan holda, ushbu tadqiqot turli xil kompressiya strategiyalarining tarqalishi va ta’sirini baholash uchun miqdoriy tarkibni tahlil qilish hamda sifatli nutq tahlilini birlashtiradi. Ma’lumotlar qisqartirish va o‘qish qobiliyati o‘rtasidagi kelishuvni aniqlaydi, siqilgan sarlavhalar ko‘pincha past aniqlik hamda kognitiv yukni oshiradi. Tadqiqot rivojlanayotgan raqamli media maydonida sarlavha qurilishini optimallashtirish bo‘yicha tushunchalarni taklif qilib, jalb qilish va tushunishni maksimal darajada oshirish uchun kompressiyani aniqlik bilan muvozanatlash muhimligini ta’kidlaydi.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Tsya robota litsenzuetsya vydpovídno do Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 xalqaro litsenziyasi.
Foydalaniladigan adabiyotlar
Ergashev, A. Linguistic strategies in the compression of Uzbek news headlines. Uzbekistan Journal of Language Studies, 2018. 45-58 p.
Caple, H., & Bednarek, M. Journalism Ethics and the Construction of News Headlines. Journalism Studies, 2016. 487-501 p.
Cotter, C. News Talk: Investigating the Language of Journalism. Cambridge University Press. 2010.
Fairclough, N. Media Discourse. Edward Arnold. 1995.
Reah, D. The Language of Newspapers: Socio-Historical Perspectives. Routledge. 2002.
Van Dijk, T. A. News as Discourse. Lawrence Erlbaum Associates. 1988.
Тургунова, Ф. (2023). PRAGMALINGVISTIKA NUQTAI NAZARIDAN SARLAVHA FUNKTSIYALARI. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари/Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук/Actual Problems of Humanities and Social Sciences, 3(6), 192-197.
Bell, A. The Language of News Media. Blackwell Publishing. 1991.
Tursunov, M. The effect of grammatical compression on audience engagement in Uzbek media. Central Asian Media Studies Review, 2020-5(2), 121-134 p.