INTEGRATIVE METHOD OF DEVELOPING MEDICAL-ENVIRONMENTAL COMPETENCE IN MEDICAL UNIVERSITY STUDENTS
Keywords:
medicine, competence, medical-ecological competence, reproductive, technology, improvement, pedagogical, technological, model, monitoring, didactic, design, expert assessment, pedagogical experiment, integrative.Abstract
In the article, the theoretical and methodological foundations of medical-ecological competence development, integrative methodology and effectiveness of its improvement are studied. Also, an integrative method of developing medical-ecological competence in medical university students was analyzed.
References
Абдуллаев 3. Экологические отношения и экологическое сознание. Тошкент.: Зиё. 2004. - С. 172.
Абдуқуддусов О. Интегратив ўқув предметлари мазмуни ва тузилмаси -Т.: Халқ таълими Ж.1999/№1. -Б.16-17.
Агаджанян Н.А. Человек и биосфера. Медико-биологические аспекты. –Москва.: - С. 88.
Голиш Л.В., Файзуллаева Д.М. Педагогик технологияларни лойиҳалаштириш ва режалаштириш: Ўқув услубий қўлланма/ Таълимда инновацион технология серияси. – Тошкент.: 2010. –Б.149.
Данилов-Данильян В.И., Залиханов М.И., Лосев К.С. Экологическая безопасность. Общие принципы и российский аспект. — Москва.: МНЭПУ, 2001. –С. 332.
Ермаков Д. Приоритеты экологического образования: от изучения экологии – к устойчивому развитию // Народное образование. - 2005. № 2. – С. 122-126.
Ефимова О.Н. Социально психологические особенности экологического сознания работников производственных организаций Электронный ресурс.: дис. . канд. психол. наук: 19.00.05/0.н. Ефимова. — Кострома, 2010.-С.207.
Моргун Д. В. Информатизация экологического образования // Экология и жизнь. – 2012. № 11. – С. 33-35.
Нигматов А., Абдуназаров Л., Мухамедов Ш. Касбий экологик таълим ва тарбия.–Тошкент.:Иқтисодиёт-молия, 2016. –Б.160
Федотова Г.А., Методология и методика психолого-педагогических исследований. –Великий новгород, 2006. -С. 4.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Scientific journal of the Fergana State University

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.