ZAMONAVIY TA’LIM MUHITIDA PSIXOLOGIK XAVFSIZLIK VA IJTIMOIY-MADANIY XAVFSIZLIGI INDEKSINI OSHIRISHNING PSIXOLOGIK MEXANIZMLARI

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Soliyev Farxodjon Sodiqovich

Annotatsiya

Maqolada ta’lim hududi va hudud xavfsizligining ta’lim oluvchiga ta’siri, ta’lim muxitini psixologik xavfsizligining metodologik va nazariy asosllari muammosiga oid izlanishlar borasida ma’lumotlar berilgan. E.N.Gilemxanovaning “Maktab o‘quvchilarining ijtimoiy-madaniy xavfsizligi indeksi”ga oid emperik natijalar ijtimoiy-psixologik zaiflik, ijtimoiy-psixologik dezintegratsiya, virtual autizatsiya shkalalari orqali qo‘lga kiritilgani ma’lumotlar asosida bayon qilingan. Shuningdek, yuqori sinf o‘quvchilarida ijtimoiy madaniy xavfsizlik indeksi bo‘yicha farqlar tahlili berilgan.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Bo‘lim
Pedagogika
muallifning biografiyasi

Soliyev Farxodjon Sodiqovich, Fergana Stete University

Farg‘ona davlat universiteti, psixologiya fanlari bo‘yicha falsafa doktori (Phd),

Foydalaniladigan adabiyotlar

Abduqaxxarova O.S. Ta’lim muhiti – bolalarning to‘laqonli ta’lim faoliyatini tashkil etishning asosiy sharti. "Teoriya i praktika sovremennoy nauki" №12(78) 2021- 3 b.

Рубцов В. В., Поливанова К. Н. Образовательная среда школы как фактор психического развития учащихся. — М.: ПИ РАО, 2007.

Слободчиков В. И. Психология образования человека. Становление субъектности в образовательных процессах. Учебное пос. — М.: «Православный Свято-Тихоновский гуманитарный университет», 2014. — 432 с.

Чиркина С.Е., Ахмеров Р.А., Бажин К.С., Царева Е.В. Основы формирования психологически безопасной образовательной среды: учебно-методическое пособие / С.Е. Чиркина, Р.А. Ахмеров, Казань: Издательство «Бриг», 2015. - 136 с

Ясвин В.А. Образовательная среда: от моделирования к проектированию. — М.: Смысл, 2001. — 365 с.