Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Pedogogical

No. 3 (2024): Scientific journal of the Fergana State University (Social humanities sciences)

PROFESSIONAL SELF-AWARENESS OF A TEACHER-MUSICIAN-CHORUSMIST

Submitted
July 16, 2024
Published
2024-07-29

Abstract

The development of a person’s self-awareness goes into the process of self-knowledge by the subject, being one of the driving forces of professional self-improvement and the definition of reflection. Effective reflection reveals himself to him, defines and expands the boundaries of his own potential capabilities, leading not only to a change in the methods and means of the choirmaster’s own activities, but also to the movement of mental abilities. This article analyzes the role of professional self-awareness of a teacher - musician-choirmaster in terms of worldview.

References

  1. Чеснокова И.И. Проблема самосознания в психологии. – М.: Наука, 1077. – 144 с.
  2. Балагазова Светлана Тулеутаевна РЕФЛЕКСИЯ В КОНТЕКСТЕ РАЗВИТИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО САМОСОЗНАНИЯ ПЕДАГОГА -МУЗЫКАНТА – ХОРМЕЙСТЕРА материалы республиканской конференции “НОВЫЕ ПОДХОДЫ К ПРЕПОДАВАНИЮ МУЗЫКИ”, 64-стр.
  3. Серов А.Н. Избранные статьи. Т.1. – М., 1950. – 122 с.
  4. Б. Нүсіпжанова, и Г. Алдамбергенова. «Рефлексивные процессы в профессиональной деятельности музыканта–исполнителя». Central Asian Journal of Art Studies, т. 1, № 1, 2016 г., https://cajas.kz/journal/article/view/42.
  5. Султанова М.С., Даркембаева А.Б. Рефлексивный подход будущего учителя музыки к исполнительско-речевой деятельности. Вестник Казахского национального женского педагогического университета. 2020;(1):216-221.