Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Scientific information

No. 2 (2024): FarDU.Ilmiy xabarlar jurnali (Aniq va tabiiy fanlar)

LINGUISTIC AND PEDAGOGICAL FEATURES OF INCREASING STUDENTS' VOCABULARY WEALTH

Submitted
June 10, 2024
Published
2024-06-11

Abstract

Linguistic-pedagogical features of increasing students' vocabulary depend on the system or set of exercises for successful acquisition of knowledge, skills and competences in all types of speech activities, as well as on the formation of communicative and other competencies in the process of language teaching. Linguistic-pedagogical features of increasing students' vocabulary, keeping a dictionary or diary of new words, performing exercises are put forward in the article.

References

  1. Бобоева Д.Р. Мактабгача ёшдаги болаларнинг нутқини ўстириш жараёнида эртаклар орқали атроф-муҳит билан таништириш /Илмий тўплам. -Т.: Низомий номидаги ТДПУ, 2000.
  2. Вохмина Л.Л. К вопросу о системе упражнений для обучения устной речи при коммуникативном подходе // Материалы научно-практической конференции «Мотинские чтения». Профессионально-педагогические традиции в преподавании русского языка как иносторанного. Ч.1. - М., 2005.
  3. Пассов Е.И. Проблемы иноязычного коммуникативного образования (Философия иноязычного образования) // Материалы к докладу на XIII Конгрессе МАПРЯЛ (Гранада, Испания, 13-20 сентября 2015 г.). - М., 2015.
  4. Соловова Е.Н. Методика обучения иностранным языкам: Базовый курс лекций: Пособие для студентов пед. вузов и учителей. - М.: Просвещение, 2002.