Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Scientific information

No. 1 (2024): FarDU.Ilmiy xabarlar jurnali (Aniq va tabiiy fanlar)

THE STATUS OF A PEDAGOGUE IN NEW UZBEKISTAN: SOCIO-PHILOSOPHICAL CLASSIFICATION AND SPECIFIC FEATURES

Submitted
April 13, 2024
Published
2024-04-18

Abstract

In the article, the socio-philosophical aspects of securing the status of a pedagogue in New Uzbekistan, its necessity, current issue, and its socio-philosophical classification and specific features were analyzed in this process.

References

  1. “Pedagogning maqomi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasining Qonuni – 2024. https://lex.uz/docs/-6786401
  2. Ануфриев Е. А. Социальный статус и активность личности. М.: Мысль, 1984. - 123 с.
  3. Вершловский С. Г. Учитель о себе и о профессии. JL: Знание, 1988.-32 с.
  4. Герасимова Н. В. Социальная адаптация пожилых людей к современной ситуации: Автореф дис. . канд. социол. наук. Саранск, 2001. -25 с.
  5. Гибадуллина, Ю.М. Профессиональная подготовка педагогов в процессе интеграции формального, неформального и информального образования / Ю.М.Гибадуллина // Фундаментальные исследования. – 2014. – № 11 (10). – С. 2253-2256 (0,4 п.л.).
  6. Стародубцева Л. Динамика социального статуса педагогов: На примере Республики Мордовия. Автореферат дисс. канд. социол. наук. Саранск, 2003.