In this article, we draw our attention to scientists of the Academy of International Sciences of the Russian Higher School V.E.Shukshunov and V.F. Vzyatyshev. According to them, the primary scientific foundations of the new educational policy should be sought in three spheres: philosophy of education, human and social sciences, and "theory of practice". We will provide more detailed information about them below.
References
Гальперин П.Я. Психология как объективная наука: Избр. психол. тр. /Под ред.А.И. Подольского. - М., Воронеж: МОДЭК, 1998. - 480 с (Psychology as an objective science)
Камышникова И.А. Использование современных информационных технологий в процессе обучения студентов вуза // Инновации в системе педагогического образования: Материалы Всероссийской научной конференции «Организационно-управленческие инновации в системе педагогического образования». – Барнаул: Изд-во БГПУ, 2006. – С. 328. (The use of modern information technologies in the process of teaching university students)
Скибицкий Э.Г. Компьютеризированные курсы в педагогическом процессе образовательных учреждений: Монография. – Новосибирск: ИПСО РАО, 2003. – 90 с. (Computerized courses in the pedagogical process of educational institutions)
Шамова Т.И., Давыденко Т.М. Управление образовательным процессом в адаптивной школе. – М.: Центр «Педагогический поиск», 2001. – 384 с. (Management of the educational process in an adaptive school)
Д.В. Сивухин. Умумий физика курси. Москва: физ. мат. лит. 2005. 4. (General physics course)