Linguistics
No. 1 (2020): Scientific journal of the Fergana State University
THE PSCHONEUROLINGUISTIC SITUATION AND THE PLACE OF CANONICAL PROPOSAL MODELS IN TEACHING A FOREIGN LANGUAGE
-
Submitted
-
June 20, 2023
-
Published
-
2023-06-22
Abstract
Present article analyses a role of the modern neurolinguistics and methodics of teaching French language, due to the forming of communicative skills, which plays a huge part at studying process. The main directions of the neurolinguistic researches, their importance in linguistics is shown.
References
- Aдaбиётлaр:
- Айдаркин Е.К., Кундупьян О.Л., Кундупьян Ю.Л. Нейро-физиологические корреляты выполнения вербальных и невербальных нагрузок // Современные направления исследований функциональной межполушарной асимметрии и пластичности мозга. Известия Южного Федерального университета. – Ростов-на-Дону, 2010.
- Асонова Г.А. Грамматико-коммуникативные упражнения с элементами игры как способ активизации владения РКИ // Известия Южного Федерального университета. Филологические науки. – М., 2013.
- Выготский Л.С. Мышление и речь. – М., 1999.
- Реформатский А.А. О перекодировании и трансформации коммуникативных систем // Исследование по структуре типологии. −М., 1963.
- Соссюр Фердинанд де. Курс общей лингвистики. – М., 2004.
- Хомский Н. Язык и мышление. – М., 1972.
- Черниговская Т. В. Язык, мышление, мозг: основные проблемы нейролингвистики // Труды отделения историко-филологических наук РАН. Вып. 2. −М., 2004.
- Чapлз Эджepтoн Ocгyд и Toмac Aлбepт Ceбeoк. “Psycholinguistics: A survey of theory and research problems”, 1954.