Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Pedogogical

No. 6 (2021): Scientific journal of the Fergana State University

DEVELOPMENT OF INCLUSIVE COMPETENCE IN FUTURE EDUCATORS AND PRIMARY SCHOOL TEACHERS AS A SOCIAL NEED

Submitted
July 8, 2023
Published
2023-07-08

Abstract

The article describes the regulatory framework for the organization of inclusive education in preschool and general secondary educational institutions in our republic, examines the existing problems in this area and provides the author's proposals for the development of inclusive competence of future teachers and educators.

References

  1. https://lex.uz/docs/-5013007
  2. https://en.wikipedia.org/wiki/Inclusion_(education)
  3. https://www.lex.uz/docs/-4646908
  4. https://lex.uz/ru/docs/-4333062
  5. https://lex.uz/ru/docs/-5044711
  6. Кузьмина О.С. Особенности организации подготовки педагогов к работе в условиях инклюзивного образования // В мире научных открытий. – Красноярск: Научно-инновационный центр (Проблемы науки и образования). – 2013. – № 11.8.
  7. Маркова А.К. Психология профессионализма. – М.: Издательство: Международный гуманитарный фонд «Знание», 1996.
  8. Бородина О.С. Формирование инклюзивной компетентности будущего учителя основ здоровья // Профессиональное образование в России и за рубежом. – 2014. – № 1 (13).
  9. Козырева О.А. Изменения в структуре профессиональной компетентности педагога в условиях перехода к инклюзивному образованию // Сибирский вестник специального образования. – 2017.