Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Scientific information

No. 3 (2021): Scientific journal of the Fergana State University

EXPERIMENTAL STUDY OF THE INITIAL LEVEL OF SELF-EDUCATIONAL SKILLS OF MEDICAL STUDENTS WHILE LEARNING THE ENGLISH LANGUAGE

  • Хулкар Асатуллаевна Лутфуллаева
Submitted
July 5, 2023
Published
2023-07-06

Abstract

 The article reveals the key requisites of the ascertaining experiment to identify the level of self-educational activity of students of medical universities in relation to the learning process and specifically in the study of the English language. The substantiation and application of self-education criteria are given, the shortcomings and difficulties are described, and the ways of improving management and effective methodological support of students' independent work are outlined.

References

  1. Постановление Кабинета Министров Республики Узбекистан «О дополнительных мерах по совершенствованию системы повышения квалификации и переподготовки медицинских работников» от 04.04.2017 г., № 174.
  2. Хуторской А.В. Компетентностный подход в обучении. Научно-методическое пособие. — М.: Издательство «Эйдос»; Издательство Института образования человека, 2013.: ил. (Серия «Новые стандарты»).
  3. Дмитриева Д.Д. Индивидуализация профессиональной подготовки студентов-медиков на основе интегративно-модульного подхода к изучению русского языка как иностранного. Дисс. …канд. пед. наук. Курск, 2012.
  4. Сагитова Р.Р. Формирование самообразовательной компетенции студентов вуза в процессе изучения гуманитарных дисциплин: Автореф. дис. ... канд. пед. наук. Казань, 2011.
  5. Марковина И.Ю. Иностранный язык в медицинском вузе: потребности и перспективы// Медицинское образование и вузовская наука. http://www.movn.ru/profpodgotovka/inostrannyj-yazyk-v-meditsinskom-vuze-potrebnosti-i-perspektivy.html
  6. Барышникова Т.И. Педагогические условия развития способности к самореализации у студентов вуза: На материале изучения иностранного языка: Дисс. … канд. пед. наук. Хабаровск, 2002.
  7. Лапшина Г.А. Формирование готовности к самообразованию у будущих учителей иностранного языка: Дополнительная специальность. Дисс. …канд. пед. наук. Елец, 2004.
  8. Бадмаева, Н. Ц. Влияние мотивационного фактора на развитие умственных способностей [Текст]: монография / Н. Ц. Бадмаева. - Улан-Удэ, 2004.