Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Scientific information

No. 1 (2021): Scientific journal of the Fergana State University

THE FORMATION OF INTERCULTURAL COMPETENCE IN TEACHING STUDENTS IN NON-PHILOLOGICAL UNIVERSITIES

Submitted
July 5, 2023
Published
2023-07-05

Abstract

The article is devoted to the issues of the relevance of the formation of intercultural competence among the non-philology  students. The tasks contributing to the achievement of this goal in a multicultural environment have been considered. The article analyses and summarizes the existing literature on the formation of intercultural competence, which shows the lack of research on learning cross-cultural competence in non- linguistic universities

References

  1. . Стратегия действий по пяти приоритетным направлениям развития страны в 2017-2021 годах. – Приложение № 1 к Указу Президента Республики Узбекистан от 7 февраля 2017 года № УП-4947.
  2. Fantini A.Tirmizi A., Exploring and Assessing Intercultural Competence. Missouri.–USA., 2006.
  3. Гузикова М.О, Фофанова П.Ю, Основы теории межкультурной коммуникации.‒ Екатеринбург.– 2015.
  4. Лактионова Н. В. Повышение межкультурной компетенции студентов. ‒ Белгород.– 2016.
  5. O‘Neill & Holmes, Autoethnography and self-reflection: tools for self-assessing intercultural competence. Cambridge. –UK.,2007.
  6. Герасимова И. Г. Структура межкультурной компетенции. ‒ Санкт-Петербург.– 2014.
  7. Marta Aguilar, Integrating intercultural competence in esp and emi: from theory to practice. Catalonia, Spain. – 2018.
  8. Махкамова Г. “Culture matters” – Учебное пособие для студентов языковых вузов. ‒ T., 2011.
  9. Зияева С.А. Совершенствование социолингвистической компетенции студентов языковых высших образовательных учреждений при обучении немецкому языку. Педагогика фанлари доктори. (DSc) Автореф. диссер. –Т.,2020.
  10. Тўхтасинов И.М. Развитие профессиональной компетенции на основе явления эквивалентности при подготовке переводчиков. Педагогика фанлари доктори.(DSc)Автореф.диссер. –Т., 2018.