sg
O‘zbekcha

THE PECULIARITIES OF INTERNET MARKETING TERMS AND THE PROBLEMS OF THEIR BORROWING INTO UZBEK

Authors

  • Рамзбек Хамдамов

    Andijan State University

Keywords:

internet, term, terminology, marketing, notion, dictionary, science and technology, borrowing.

Abstract

The article helps to understand the history of Internet marketing terminology, its modern meaning, the emergence and development of the concept of marketing. In addition, the essence of the concept of a term in linguistics, its morphological structure and differences from other lexical units are considered. It also presents the information about the problems of standardization of terms that are borrowed into the Uzbek language.

Author Biography

  • Рамзбек Хамдамов , Andijan State University

    Андижон давлат университети таянч докторанти

References

https://www.statista.com/statistics/379046/worldwide-retail-e-commerce-sales/

Ўзбекистон миллий энциклопедияси. Давлат илмий нашриёти. ‒Т., 2003 й.

Беззатеева, Э.Г.Особенности английской терминологии маркетинга и их социолингвистическая обусловленность: дис. … канд. филол. наук: 10.02.04 / Беззатеева Эвелина Гайковна. – Омск, 2006.

Скуратов, И.В.Типологическая характеристика неологизмов в современном разговорном и деловом французском языке: лингвистический и социолингвистический аспекты: дис… д-ра филол. наук: 10.02.19 / Скуратов Игорь Владимирович. – М., 2006.

Прохорова, В. Н. Русская терминология (лексико-семантическое образование) / В. Н. Прохорова. – М.: Филологический факультет МГУ, 1996.

Downloads

Published

2023-07-05