9-СИНФ ЎҚУВЧИЛАРИНИНГ КИМЁ ФАНИДАН ЭКСПЕРИМЕНТАЛ КЎНИКМАЛАРИНИ ШАКЛЛАНТИРИШНИ ТАКОМИЛЛАШТИРИШ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Ўсмонали Ҳолмирзаев

Annotatsiya

Мақолада кимё фани ривожланиш тарихи, унинг босқичлари, қадимги алломаларни кимёвий тажрибалар борасида олиб борган ишлари, мактаб кимёвий экспериментини такомиллаштириш масалалари бўйича олиб борилган ишлар шарҳи ҳамда уй тажрибаларини ўқувчиларнинг экспериментал кўникмаларини шакллантиришни такомиллаштиришга қаратилган илмий-тадқиқот ишлари натижалари келтирилган

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Bo‘lim
Kimyo
muallifning biografiyasi

Ўсмонали Ҳолмирзаев, Andijan State University

Андижон давлат университети, кимё кафедраси ўқитувчиси

Foydalaniladigan adabiyotlar

Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 7 февралдаги ПФ–4947-сонли «Ўзбекистон Республикасини янада ривожлантириш бўйича Ҳаракатлар стратегияси тўғрисида»ги Фармони. // Ўзбекистон Республикаси қонун ҳужжатлари тўплами, 2017 й., 6-сон, 70-модда.

Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2018 йил 8 декабрдаги ВМ–997-сонли «Халқ таълими тизимида таълим сифатини баҳолаш соҳасидаги халқаро тадқиқотларни ташкил этиш чора-тадбирлари тўғрисида»ги қарори.

Яровинская Т.С. Химия: как она начиналась. –Т.: Ўқитувчи, 1988.

Штрубе В. Пути развития химии. В двух томах. Пер. с нем. Том 1. – М.: Мир, 1984. –239 с. Том 2. – М: Мир, 1984.

Соловьев Ю.И. История химии. Развитие химии с деревнейших времен до конца XIX века. – М.: Просвещение, 1988.

Беляк Е.Л. Тобольский гений России //Химия в школе. – М., 2008. -№1.

Энциклопедик луғат. –Т.: Ўзбек совет энциклопедияси бош редакцияси, 1990. 2-том,

Омонов Ҳ., Қўчқоров М. Кимёвий эксперимент тарихига бир назар // Узлуксиз таълим. –Т., 2007. №4.

Бегматов Ш.Ш. Методические основы взаимосвязи уроков и внеурочных занятий по химии: Автореф. дис. ... канд. пед. наук. –Т.: ТГПУ им. Низами, 2004.

Дратва Е.Л. Сочетание эксперимента и экранных средств наглядности на уроках природоведения и химии в школе: Автореф. дис. ... канд. пед. наук. –Т.: ТашГПИ им Низами, 1969.

Омонов Ҳ.Т. Кимё таълимининг фалсафий–педагогик асослари ва уни такомиллаштириш масалалари: Пед. фанл. докт. дис. ... – Т.: Низомий номли ТДПИ, 1995.

Умаров М.И. Специальный факультативный курс «Химия хлопчатника» и методика его проведения в школах УзССР: Автореф. дис. ... канд. пед. наук. –Т.: ТашГПИ им. Низами, 1973.

Дўмонов Б.М. Умумтаълим мактабларида кимёвий билим, кўникма ва малакаларни самарали ривожлантириш (амалий мазмундаги мустақил ишлар мисолида): Пед. фанл. фалсафа докт. дис. ... – Т.: ЎзМУ, 2019.

Muammer Calik, Alipasha Ayas. A crossage study on the understand¬ing of chemical solutions and their components. International Educa¬tion Journal, 2005, 6(1).

Panagiotis Sarantopoulos, Georgios Tsaparlis. Analogies in chemistry teaching as a means of attainment of cognitive and affective objectives: Na longitudinal study in a naturalistic setting, using analogies with a strong social content. Chemistry Education: Research and practice. 2004, Vol. 5, No. 1.

Лезер Ф. Тренировка памяти. ‒ М., Изд-во „Мир", 1979.

Асқаров И.Р., Ғопиров К.Ғ., Тўхтабоев Н.Ҳ. Кимё. 9-синфлар учун дарслик. –Т.: «Янгийўл полиграф сервис» нашриёти, 2019