sg
O‘zbekcha

USE OF PEDAGOGICAL TECHNOLOGIES IN DEVELOPING STUDENTS' SKILLS OF ANALOGICAL CONCLUSIONS IN RELATION TO HISTORICAL REALITY

Mualliflar

Kalit so‘zlar:

historical reality, analogical conclusion, skill, pedagogical process, professional-pedagogical activity, integrative, corporate, national, historical, technological, competence, innovative model, technological system.

Annotatsiya

In this article, theoretical-methodological foundations of students' development of analogical conclusion skills in relation to historical reality, methodology of students' development of analogical conclusion skills in relation to historical reality are studied. Also, the use of pedagogical technologies in the development of students' skills of making analogical conclusions in relation to historical reality was analyzed.

Muallif haqida

  • , Fergana State University

    Farg‘ona davlat universiteti tadqiqotchisi

Adabiyotlar

Брюшинкин В.Н. Практический курс логики для гуманитариев. Учебное пособие. - М.: Новая школа, 1996. - 320 с.

Гетманова А.Д. Логика: учебник для педагогических учебных заведений. - М.: Новая школа, 1995. - С. 7.

Ғозиев Э. Таълим жараёнида ўқувчилар тафаккурининг ўсиши. – Т.: Ўқитувчи, 1990. – 96 б.

Искендеров Ж.С. Педагогика коллежи ўқувчиларида характернинг интеллектуал ва иродавий хусусиятларини шакллантириш: Псих. фан. ном. ...дисс. – Т., 2009. –Б. 37.

Йўлдошев С., Усмонов М., Каримов Р. Янги ва энг янги давр Ғарбий Европа фалсафаси. – Т.: Шарқ, 2002. –Б. 83-84.

Маврулов А. Маънавий баркамол инсон тарбияси. – Тошкент: Ўзбекистон, 2008. –Б. 34.

Подгорецкая Н.А. Изучение приемов логического мышления у взрослых. - М.: Изд-во МГУ, 1980. - 150 с.

Поспелов Н.Н., Поспелов И.Н. Формирование мыслительных операций у старшеклассников. - М.: Педагогика, 1989. -152 с

Фалсафа фанини ўқитиш методикаси. –Тошкент.: Ўзбекистон. 2001. –Б. 78.

Рахимов Б.Х. Талаба-ёшларни илмий-тадқиқот ишларига йўналтиришнинг ижтимоий-педагогик асослари. Пед.ф.д.дисс.Т.: 2009. -Б. 90.

Yuklab olishlar

Nashr etilgan

2024-09-24