THE STATUS OF A PEDAGOGUE IN NEW UZBEKISTAN: SOCIO-PHILOSOPHICAL CLASSIFICATION AND SPECIFIC FEATURES

Main Article Content

Azizjon Ergashev

Abstract

In the article, the socio-philosophical aspects of securing the status of a pedagogue in New Uzbekistan, its necessity, current issue, and its socio-philosophical classification and specific features were analyzed in this process.

Article Details

How to Cite
Ergashev , A. (2024). THE STATUS OF A PEDAGOGUE IN NEW UZBEKISTAN: SOCIO-PHILOSOPHICAL CLASSIFICATION AND SPECIFIC FEATURES. Scientific Journal of the Fergana State University, 30(1), 129. Retrieved from https://journal.fdu.uz/index.php/sjfsu/article/view/3615
Section
Scientific information
Author Biography

Azizjon Ergashev , Fergana State University

Farg‘ona davlat universiteti mustaqil tadqiqotchisi

References

“Pedagogning maqomi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasining Qonuni – 2024. https://lex.uz/docs/-6786401

Ануфриев Е. А. Социальный статус и активность личности. М.: Мысль, 1984. - 123 с.

Вершловский С. Г. Учитель о себе и о профессии. JL: Знание, 1988.-32 с.

Герасимова Н. В. Социальная адаптация пожилых людей к современной ситуации: Автореф дис. . канд. социол. наук. Саранск, 2001. -25 с.

Гибадуллина, Ю.М. Профессиональная подготовка педагогов в процессе интеграции формального, неформального и информального образования / Ю.М.Гибадуллина // Фундаментальные исследования. – 2014. – № 11 (10). – С. 2253-2256 (0,4 п.л.).

Стародубцева Л. Динамика социального статуса педагогов: На примере Республики Мордовия. Автореферат дисс. канд. социол. наук. Саранск, 2003.