ERGONOMICHESKIY PODHOD V TSELEVOM UPRAVLENII PEDAGOGICHESKIM KOLLEKTIVOM SHKOL OBSHCHEGO SREDNEGO OBRAZOVANIYA
Main Article Content
Abstract
This article discusses how ergonomic conditions can influence the psychosocial aspects of the teaching community, teacher satisfaction with working conditions, and their health and well-being. Due to the physical environment, job demands and technological factors, the work environment and poor management of work activities can lead to negative perceptions of teachers, psychological stress and health problems.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
References
Зинченко В.П., Мунипов В.М. Основы эргономики. — М.: МГУ, 1979.
Назарова Т.С. Материально-техническое обеспечение школы: требуются новые решения // Стандарты и мониторинг в образовании. — 2000. - №4. — с.13-19.
Ульянова, И.В. Педагогика ХХI века: монография. М.: МосУ
Ульянова, И.В. Современная педагогика: воспитательная система формирования гуманистических смысло-жизненных ориентаций школьников: монография. — М.: РосНОУ, 2015. — 416 с.
Эргономика: учебное пособие для вузов / В.В.Адамчук, Т.П.Варна, В.В.Воротникова и др.; Под ред. В.В. Адамчука. — М.: ЮНИТИ-ДАНА, 1999. - 254с.
Kurbanov Muzaffar Ummatovich. (2022). Purposeful management of the teaching staff of school: theory and practice. Open Access Repository, 8(12), 80–83.